Porsche Cayman GT4/Spyder: Tak buduje się samochody

Uffff… Mimo elektryfikacji i niektórych dziwnych decyzji z tym związanych Porsche nie zapomniało o swoich prawdziwych klientach. Nowy Cayman 718 w wersji GT4 napędzany będzie sześciocylindrowym bokserem i posiada manualną skrzynię biegów.

Publikacja: 18.06.2019 12:23

Porsche Cayman GT4/Spyder: Tak buduje się samochody

Foto: moto.rp.pl

""

Porsche Cayman GT4.

moto.rp.pl

Na początek niski ukłon dla szefostwa Porsche za wprowadzenie na rynek Caymana GT4. Jest sześciocylindrowy, wolnossący silnik, jest sześciobiegowa, manulna skrzynia biegów. Widzicie Panie i Panowie z BMW (a szczególnie ci z M GmbH) – da się! Można w dzisiejszych czasach zaproponować samochód zbudowany według starej, dobrej szkoły. Chętnych na niego na pewno nie zabraknie.

""

Porsche 718 Spyder.

moto.rp.pl

Zacznijmy od jednostki napędowej. To sześciocylindrowy bokser, który nosi w sobie elementy z różnych innych, często wyczynowych silników. Ma pojemność 4 litrów, 420 KM mocy przy 7600/min, 420 Nm momentu obrotowego osiąganego od 5000 do 6800 obr./min i maksymalnie kręci się do 8000 obr./min. Nowy 718 GT4 jest na Pętli Północnej Nurburgringu o około dziesięć sekund szybszy od poprzedniego modelu. Przyspiesza do setki w 4,4 sekundy i potrafi się rozpędzić do 304 km/h. Chyba nie było szybszego Caymana.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Obok modelu GT4 pojawi się również wersja Spyder. Będzie miała ten sam napęd i zawieszenie co GT4, a to elementy z najlepszym rodowodem. Przednia oś pochodzi z 991.2 GT3, która montowana jest również w wyczynowych Carrrerach Cup. Ponadto obydwa modele wyposażone są w opony Michelin Pilot Sport Cup 2. GT4 osiąga nawet o 50 procent większą siłę docisku niż standardowy model 981 Cayman. Tylny dyfuzor ma duży wpływ na ulepszoną aerodynamikę obu samochodów i odpowiedzialny za około 30 procent docisku w tylnej części nadwozia.

""

moto.rp.pl

GT4 to święty gral wśród wszystkich wersji Caymana. Auto, które w wielu sytuacjach może okazać się szybsze i lepsze od modelu 911.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Na początek niski ukłon dla szefostwa Porsche za wprowadzenie na rynek Caymana GT4. Jest sześciocylindrowy, wolnossący silnik, jest sześciobiegowa, manulna skrzynia biegów. Widzicie Panie i Panowie z BMW (a szczególnie ci z M GmbH) – da się! Można w dzisiejszych czasach zaproponować samochód zbudowany według starej, dobrej szkoły. Chętnych na niego na pewno nie zabraknie.

Zacznijmy od jednostki napędowej. To sześciocylindrowy bokser, który nosi w sobie elementy z różnych innych, często wyczynowych silników. Ma pojemność 4 litrów, 420 KM mocy przy 7600/min, 420 Nm momentu obrotowego osiąganego od 5000 do 6800 obr./min i maksymalnie kręci się do 8000 obr./min. Nowy 718 GT4 jest na Pętli Północnej Nurburgringu o około dziesięć sekund szybszy od poprzedniego modelu. Przyspiesza do setki w 4,4 sekundy i potrafi się rozpędzić do 304 km/h. Chyba nie było szybszego Caymana.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności