Ceny | Mercedes EQC: Najtańszy i najmocniejszy

Pierwszy, skonstruowany od podstaw elektryczny model Mercedesa debiutuje na polskim rynku w wersji EQC 400.

Publikacja: 18.05.2019 17:40

Ceny | Mercedes EQC: Najtańszy i najmocniejszy

Foto: moto.rp.pl

""

Mercedes EQC.

moto.rp.pl

Nowy model jest zapowiedzią do całej elektrycznej rodziny, którą nazwano skrótem EQ. SUV, czy jak kto woli crossover napędzany jest dwoma elektrycznymi silnikami zabudowanymi przy przedniej i tylnej osi. Tym samym EQC oferuje napęd na cztery koła. Każdy z silników otrzymał nieco inną funkcję. Ten zamontowany z przodu ma uzyskać maksymalną efektywność przy niskim i średnim obciążeniu, a tylny pomaga uzyskać jak najlepszą dynamikę. Sumaryczna moc silników to 300 kW (408 KM) i 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

""

moto.rp.pl

Mercedes EQC przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. Zasięg mierzony w cyklu NEFZ ma wynieść 450 kilometrów (417 w cyklu WLTP). To wszystko przy akumulatorach o pojemności 80 kWh.

""

EQC 400 4MATIC; hightechsilber metallic; Ledernachbildung ARTICO / Stoff Sunnyvale zweifarbig indigoblau / schwarz; (Stromverbrauch kombiniert: 20,8 – 19,7 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km) //

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Cena elektrycznego Mercedesa rozpoczyna się od 328 300 złotych. Tyle kosztować będzie bogato wyposażona wersja podstawowa – EQC 400 4Matic. Za 364 500 zł dostępny będzie model EQC 400 European Edition. Najbogatsza, oferowana na starcie wersja EQC 400 4Matic Edition 1886 rozpoczyna się od ceny 367 600 zł.

Ceny Mercedesa EQC:

EQC 400 4Matic – od 328 300 zł
EQC 400 European Edition – od 364 500 zł
EQC 400 4Matic Edition 1886 – od 367 600 zł

""

moto.rp.pl

Ceny konkurencji:

Audi e-tron (360 KM): od 342 800 zł
Jaguar i-Pace (400 KM): od 356 600 zł

Mercedes jest wśród aktualnych na rynku dwóch elektrycznych konkurentów jest najtańszą ofertą. W dodatku ma więcej mocy od Audi i Jaguara. Mimo to nie we wszystkim jest najlepszy. Pierwszą setkę najszybciej osiąga Jaguar (4,8 sekundy), drugi jest Meredes (5,1 s), trzecie Audi (6,6 s). EQC rozpędza się do 180 km/h, konkurenci do 200 km/h. Mercedes ma najmniejszą pojemność akumulatora (80 kWh). W tej kategorii wygrywa e-tron (95 kWh), a Jguara I-Pace oferuje 90 kWh. Według danych fabrycznych wszyscy konkurenci oferują zasięg w okolicach 400/450 km. Tak naprawdę dopiero w praktyce okaże się, którym z tej trójki można dojechać najdalej.

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes EQC Edition 1886: Początek nowej epoki

Nowy model jest zapowiedzią do całej elektrycznej rodziny, którą nazwano skrótem EQ. SUV, czy jak kto woli crossover napędzany jest dwoma elektrycznymi silnikami zabudowanymi przy przedniej i tylnej osi. Tym samym EQC oferuje napęd na cztery koła. Każdy z silników otrzymał nieco inną funkcję. Ten zamontowany z przodu ma uzyskać maksymalną efektywność przy niskim i średnim obciążeniu, a tylny pomaga uzyskać jak najlepszą dynamikę. Sumaryczna moc silników to 300 kW (408 KM) i 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności