Samochody biorące udział w konkursie to modele nowe, już dostępne w sprzedaży lub wprowadzone do salonów przed końcem roku kalendarzowego na co najmniej pięciu europejskich rynkach. Wstępna lista liczyła 50 modeli. Początkowo 60 członków międzynarodowego jury wyłoniło 42 auta, później 7 finalistów. Ceremonia wręczenia nagrody COTY 2019 odbyła się tuż przed rozpoczęciem dni prasowych na International Motor Show w Genewie. W finałowej siódemce znalazły się Alpine 110. Jaguar I-Pace, Citroen C5 Aircross, Ford Focus, Kia Ceed, Mercedes klasy A oraz Peugeot 508. Z tytułem Samochodu Roku 2019 wyjedzie z Genewy elektryczny Jaguar I-Pace.

""

Jaguar I-Pace, Car of the Year 2019 / fot. mat.pras.

moto.rp.pl

Jaguar z dużym opóźnieniem wszedł do klasy crossoverów i SUV-ów z metką premium, ale nadrobił falstart z nawiązką, wprowadzając do oferty model w pełni elektryczny. I to zdolny konkurować z Teslą X. I-Pace jest swego rodzaju pokazem możliwości brytyjskiego koncernu. W samochodzie zamontowano największy z obecnie dostępnych magazynów energii wśród modeli oferowanych już w Europie – baterie mają 90 kWh. Przy średnim zużyciu nieznacznie przekraczającym 18 kW na „setkę”, teoretycznie pozwala to na pokonanie blisko pięciuset kilometrów. W Polsce podstawową specyfikację S wyceniono na 354,9 tys. złotych. Najdroższa i jednocześnie oferująca kompletne wyposażenie jest First Edition – 469,9 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Jaguar I-Pace: Kot pod prądem

W ubiegłym roku laureatem Car of the Year było Volvo XC40, a w 2017 Peugeot 3008.