for. Skoda

Największa limuzyna Skody to jeden z najobszerniejszych samochodów w swojej klasie. Co więcej, oferuje wiele możliwości personalizacji.

Skoda Superb to pojazd bez żadnych kompleksów względem konkurencji. Limuzyna przekonuje przestronnym, funkcjonalnym wnętrzem i największym w klasie bagażnikiem. Oferuje też całą gamę benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych, szerokie możliwości personalizacji oraz elektroniczne dodatki, których nie powstydziliby się najbardziej zagorzali fani nowoczesnych gadżetów.

Premiera pierwszej Skody Superb miała miejsce w okresie… poprzedzający II wojnę światową, a konkretnie w 1934 roku. Już wtedy uchodziła za bardzo luksusowy model, oferowany w wersji dwu- i czterodrzwiowej. Wykorzystywała rozwiązania techniczne stosowane w legendarnym już modelu Skody 640. Co ciekawe, właśnie ten samochód w ostatnich latach swojego istnienia był nazywany Skodą 640 Superb.

fot. Skoda

Obecna Skoda Superb produkowana jest od 2001 roku i również jest flagowym modelem marki. W 2015 roku na rynku pojawiła się trzecia generacja pojazdu. Auto zostało zbudowane na bazie płyty podłogowej Volkswagena MQB, która została wykorzystana m.in. przy konstrukcji Passata. Cennik najtańszego Superb z benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1.4 TSI (125 KM) zaczyna się od 90 650 złotych, nieco droższe jest kombi – 94 400 zł. Dostajemy za to bogato wyposażony samochód – w standardzie jest komplet poduszek powietrznych, system Front Assist z funkcją autonomicznego, awaryjnego hamowania przed przeszkodą, automatyczną klimatyzację z regulacją w dwóch strefach, tempomat, a także radio z wejściem na kartę SD i zewnętrzne nośniki wpinane w gniazdo USB. Ponadto, Skoda oferuje mnóstwo przestrzeni w dwóch rzędach i bagażnik zdolny pomieścić w liftbacku aż 625 litrów (kombi 660 l).

fot. Skoda

System Pedestrian Monitor, który współpracuje z seryjnie montowanym układem Front Assist opiera się na radarze monitorującym w trybie ciągłym przestrzeń przed samochodem i ostrzega przed ewentualnymi kolizjami. Współdziała z systemem elektronicznej stabilizacji toru jazdy, a także hamulcami i zewnętrznym oświetleniem, co pozwala ostrzec innych użytkowników przed gwałtownym hamowaniem. Działa przy prędkościach od 5 do 65 km/h. Po wykryciu pieszego w niebezpiecznie bliskiej odległości od pojazdu, wysyła dźwięk ostrzegawczy i sygnał graficzny. Jeśli kierowca w porę nie zareaguje, Skoda zdalnie uruchomi hamulce minimalizując skutki kolizji. W większości zbadanych przypadków udało się zapobiec tragicznemu w skutkach wypadkowi.

ZOBACZ TAKŻE: Wideo | Miko Marczyk: Awans na szczyt ze Skodą

Obecna oferta Superba obejmuje aż pięć silników benzynowych i trzy diesle. Niektóre z silników są dostępne z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła. Można także wybierać pomiędzy nadwoziem typu sedan i kombi. Dzięki temu największy model Skody jest jednym z najbardziej indywidualnych samochodów w swojej klasie.

Materiał powstał przy współpracy Skoda Polska

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opel Vivaro Furgon Izoterma Gruau: Niestraszny mu mróz czy upały

Gwoździe, meble czy książki – jest wiele towarów, które można przewozić zwykłym dostawczakiem. Kiedy ...

Niemieckie i japońskie to najczęściej kradzione samochody w Polsce

Złodziej samochodów rozumie i zna potrzeby rynku motoryzacyjnego. Oto jakie samochody padają najczęściej łupem ...

Volkswagen Amarok 3.0 TDI Aventura: Pracuj wygodnie, baw się doskonale

Zawsze mają swój styl. Nieco specyficzny, ale od razu widać czym są i do ...

Policyjna Tesla, której zabrakło prądu

Czy samochody elektryczne nadają się na radiowozy policyjne? Poniższy przykład pokazuje, że w przyszłości ...

Lexus ES: Z przednim napędem

Przez sześć generacji Lexus ES nie był dostępny dla europejskich klientów. Za to nr ...

Co ujawni Carlos Ghosn?

We środę, 8 stycznia o godzinie 14-tej czasu polskiego były prezes Aliansu Renault Nissan ...