Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Prześwietlamy Skodę Kodiaq. Flagowy SUV Skody potrafi zadziwić w terenie, ale świetnie się sprawdzi także jako samochód rodzinny.

Skoda Kodiaq to największy SUV marki. Imponuje przestronnością wnętrza i bagażnika (720 litrów, maksymalnie 2065 litrów), a jednocześnie nawiązuje stylistyką i funkcjonalnością do innych modeli marki. To także pierwszy siedmioosobowy samochód Skody. Auto zadebiutowało w 2016 roku. Model bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach Grupy Volkswagen, współdzieląc je z wprowadzonym na rynek nieco później Tiguanem w wersji Allspace.

Kodiaq występuje w trzech poziomach wyposażenia: Active, Ambition i Style. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie debiutowała także topowa wersja Laurin & Klement. Cennik Active zaczyna się od 93 750 złotych (1,4 l, 125 KM), ale największą popularnością cieszy się najlepiej wyposażony Kodiaq Style. Do tego dochodzą dwie wersje specjalne – Sportline, przygotowana dla osób oczekujących większych wrażeń z jazdy (została wyceniona na 138 700 zł) i Scout, która spodoba się miłośnikom bezdroży i bardziej off-roadowego designu. Tu cennik zaczyna się od 136 850 zł. Model oferowany jest aż z pięcioma jednostkami napędowymi:

Silniki benzynowe:

1.4 TSI (125 KM) napęd na jedną oś  –  od 93 750 zł

1.4 TSI (150 KM) napęd na jedną lub obie osie  -  od 110 250 zł

2.0 TSI (180 KM) napęd na obie osie  -  od 125 750 zł

Silniki diesla:

2.0 TDI (150 KM) napęd na jedną lub obie osie –  od 130 250 zł

2.0 TDI (190 KM) napęd na obie osie -  od 144 200 zł

Wersja Scout spodoba się sympatykom off-roadu / fot. Skoda

Wersją podstawową dla Kodiaqa jest specyfikacja Active, ale najrozsądniejszą wersją jest pakiet Ambition. Optymalnym silnikiem dla Skody wydaje się być dwulitrowy diesel o mocy 150 KM. Całkiem dobrą alternatywą jest także wersja benzynowa o takiej samej ilości koni mechanicznych. Jeżeli nie wybieracie się w teren, a w góry nie jeździcie za często, to śmiało można zamawiać Kodiaqa z napędem na przednią oś. Wersja z automatem i przednim napędem jest o tysiąc złoty tańsza niż model z napędem 4×4, ale z manualną skrzynią biegów.

Bardziej agresywna stylizacja wyróżnia wersję Sportline / fot. Skoda

Kodiaq może być wyposażony w system nawigacji satelitarnej, hotspot WLAN, dysk twardy o pojemności 64 GB, a także odtwarzacz płyt CD/DVD. Z hotspotu można korzystać jednocześnie na maksymalnie ośmiu urządzeniach mobilnych. Za dodatkową dopłatą system da się rozbudować o moduł LTE z Wi-Fi. Od wersji Ambition SUV-a możemy dodatkowo wyposażyć m.in. w system Phonebox, który łączy telefon do anteny dachowej celem wzmocnienia sygnału oraz ładuje go bezprzewodowo, system CANTON Sound System z 10-głośnikami oraz subwooferem i cyfrowym korektorem dźwięku o łącznej mocy 575 watów, system pomagający w manewrowaniu pojazdu z przyczepą oraz system Light Assist.

ZOBACZ TAKŻE: 10 udogodnień podnoszących komfort codziennej eksploatacji

Aby lepiej dopasować zawieszenie do nawierzchni, warto zdecydować się na układ DCC. Adaptacyjne zawieszenie opiera się na zmiennej sile tłumienia amortyzatorów, co przekłada się na bardziej miękkie i komfortowe filtrowanie nierówności lub większą sztywność. W Kodiaqu wymaga dopłaty w zależności od wersji od 3500 do 4600 złotych. Po wciśnięciu Driving Mode Select, na centralnym ekranie pojawią się cztery tryby jazdy – Comfort, Normal, Sport i Individual.

Skoda Kodiaq jest pojazdem wszechstronnym / fot. Skoda

Skoda Kodiaq to nowoczesny, technicznie zaawansowany SUV. Ma bogaty wybór silników, wersji wyposażenia i opcjonalnych dodatków. Do tego spokojnie pomieści dużą rodzinę i największe zakupy.

Materiał powstał przy współpracy Skoda Polska

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ceny | Jeep Renegade: Napęd z Bielska-Białej

Nowy Jeep Renegade przeszedł niemal niezauważalny facelifting. Jednak pod maską dzieje się dużo nowego. ...

Branża motoryzacyjna w Polsce z coraz większymi problemami

Ograniczenia emisji spalin, rozwój sektora nowych technologii i zmiana przyzwyczajeń konsumentów – sektor motoryzacyjny ...

BMW X7 Pickup: Tak pracują stażyści w BMW

Stażyści pracujący w różnych działach BMW przekształcili nowego SUV-a X7 w pickupa. Dwunastu praktykantów ...

Nowa Toyota Rav4 nie przeszła testu łosia

Toyota Rav4 oblała słynny testy łosia. Szwedzki magazyn samochodowy „Teknikens Värld” pokazał jak zachowuje ...

Niemcy i dieselgate: wpłynął akt oskarżenia przeciw szefom Volkswagena

Prezes i dyrektor generalny Volkswagena zostali oskarżeni w Niemczech o skandal związany z dieselgate. ...

Hyundai i30 1.4 T-GDI N-line: Świetny wóz, ale…

Nie potrzebujesz sportowego auta, ale nie chcesz by twój samochód wyglądał nudno? Każda szanująca ...