Aktualizacja: 29.03.2024 10:48 Publikacja: 01.08.2018 17:54
Foto: moto.rp.pl
Volkswagen jest najpopularniejszą marką w Europie. Potwierdzają to twarde dane sprzedażowe. W pierwszym kwartale bieżącego roku Niemcy dostarczyli klientom na Starym Kontynencie ponad 680 tysięcy egzemplarzy. Obok modeli reprezentujących klasyczne segmenty (Golf, Passat, Touran), rekordy popularności biją SUV-y z różnych kategorii wagowych. Świetny debiut zaliczył Taigo, a niekwestionowanym liderem pozostaje T-Roc. Bardzo dobre wyniki notuje też Tiguan. Co łączy te auta? Nowoczesne technologie i obecna promocja z preferencyjnym leasingiem.
Miejski samochód przyszłości będzie elektryczny i mały. Przynajmniej tak twierdzi Opel i wprowadza za kilka miesięcy nowy model o nazwie Roks-e.
Kia Europe zaprezentowała dziś pierwsze szkice europejskiej wersji Sportage piątej generacji. Po raz pierwszy w historii najpopularniejszego SUV-a Kii zdecydowano się na opracowanie modelu zaprojektowanego wyłącznie dla klientów w Europie.
RX to największy SUV w gamie Lexusa. Obecnie w sprzedaży jest czwarta generacja tego modelu. Sprawdzamy, co wyróżnia japońskiego SUV-a.
W Europie póki bez dotacji przez państwa nie ma co liczyć na samoistny rozwój elektromobilności. W Chinach wygląda to inaczej. Pekin ma własną, zupełnie odmienną strategię.
Xiaomi oficjalnie zaprezentowało swój pierwszy samochód. Technologiczny gigant chce konkurować z Teslą i Porsche. Xiaomi potwierdziło cenę modelu SU7 - elektryk ma kosztować 28 000 euro (120 tys. zł).
Maleje popyt na naczepy, a wraz z nim spadają ich ceny na rynku pierwotnym i wtórnym. Producenci i importerzy naczep nastawiają się na trudny rynek.
Od pewnego czasu po buspasach mogą jeździć samochody elektryczne i napędzane wodorem. Taki przywilej nie obejmuje np. użytkowników samochodów z silnikami na autogaz, które uznawane są za niskoemisyjne. Do rzecznika praw obywatelskich wpływają skargi, że jest to przejaw nierównego traktowania użytkowników pojazdów.
W należącej w Tychach do koncernu Stellantis fabryce chińska marka Leapmotor będzie produkować, a właściwie montować samochód elektryczny. Samochód będzie składany w całość z wcześniej przygotowanych zestawów części.
Najmocniejsze seryjnie produkowane Porsche w historii ma elektryczne silniki o mocy 1108 KM, przyspiesza do 100 km/h w 2,2 s. i na torze nawiązuje walkę ze słynnym modelem Rimac Nevera.
Nowy podstawowy wariant BYD Seagull o nazwie Glory Edition, sprawia, że ten mały samochód elektryczny jest teraz znacznie tańszy niż wcześniej. Na chińskim rynku kosztuje około 8900 dolarów, czyli nieco ponad 38 tys. złotych. Chińska marka zamierza eksportować ten model do Europy i oferować go za podobną cenę.
Stereotypowo dominuje przekonanie, że to mężczyźni pełnią większą rolę w przemyśle motoryzacyjnym. Jednak to przekonanie odchodzi powoli w zapomnienie - mówi Julita Sienkiewicz, Validation Engineer w FORVII.
Rada nadzorcza spółki ElectroMobility Poland została odwołana. Utworzona w 2016 roku spółka, która miała odpowiadać za produkcję polskiego auta elektrycznego Izera. Na początku tego miesiąca nadzór nad nią przejęło Ministerstwo Aktywów Państwowych. Teraz powołano nową radę nadzorczą.
Inflacja konsumencka była niższa w marcu niż spodziewał się rynek - wynika ze wstępnych danych GUS. Urząd podał szybki szacunek wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych.
Niemcy uzupełnią i rozbudują swój system obrony przeciwrakietowej średniego zasięgu oparty o amerykańskie zestawy Patriot.
Skarbówka potwierdziła w interpretacji, że przedsiębiorca może rozliczyć w kosztach wydatki na aparat słuchowy, dzięki któremu może się porozumiewać z klientami.
Fundusze europejskie, wbrew obiegowej opinii, pełnią jedynie funkcję pomocniczą – mówi „Rz” Jerzy Buzek. Według niego korzyści z udziału w jednolitym rynku są co najmniej trzykrotnie większe.
Xiaomi oficjalnie zaprezentowało swój pierwszy samochód. Technologiczny gigant chce konkurować z Teslą i Porsche. Xiaomi potwierdziło cenę modelu SU7 - elektryk ma kosztować 28 000 euro (120 tys. zł).
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 28 na 29 marca Rosja przeprowadziła kolejny duży atak powietrzny na Ukrainę.
Nie ma takiej dziedziny życia społecznego i gospodarczego, w którą nie zainwestowałyby do tej pory samorządy lokalne.
W PiS nigdy nie było pobłażania, udowadnialiśmy to wielokrotnie - powiedział w rozmowie z Polsat News poseł PiS Radosław Fogiel. Jak stwierdził, działania służb ws. Funduszu Sprawiedliwości mają "charakter polityczny”.
Samorządy są głównym beneficjentem wsparcia z funduszy Unii Europejskiej. Z jakimi wyzwaniami będą musiały sobie radzić w nadchodzących latach?
Kreml owładnięty żądzą zajęcia Ukrainy nie zauważa, że sam traci kolejne ziemie. Zagarnia je śmiertelnie groźny barszcz Sosnowskiego. Eksperci ostrzegają, że z powodu zmian klimatu w ciągu kilkunastu lat porośnie on całą europejską część Rosji.
W rozproszonych sporach o IPN, muzea, o Wyklętych czy wymowę filmów i przedstawień teatralnych uciera się polityka historyczna nowej władzy. Mam sporo obaw co do jej kształtu i celów.
Bogowie nigdy nie umierają. Ale ci, którzy uzurpują sobie prawo do boskości – zawsze.
Dotąd takie rzeczy działy się wyłącznie w filmach science fiction. Albo w opowiadaniach z przełomu XIX i XX wieku, gdzie dzięki silnej woli ludzie gięli na odległość łyżeczki lub strącali filiżanki ze stołu.
1939 rok, Wołyń, łagry na Syberii i powojnie na Ziemiach Zachodnich. Czy trauma może być dziedziczona w kolejnych pokoleniach? – zastanawia się Marta Hermanowicz. Jej powieść „Koniec” to zadziwiający debiut.
O ileż łatwiej wyznawać jest własną bezradność, niż uwierzyć, że Bóg umarł za nasze grzechy. Przehandlować zbawienie duszy za dobre samopoczucie i jeszcze dostać 30 srebrników reszty. Z ciężarem winy jeszcze jakoś dawaliśmy sobie radę. Ale Odkupienie… to już było naprawdę nie do wytrzymania.
Jeżeli oni łamali prawo, to trzeba to odkręcić nawet na granicy prawa albo trochę „falandyzując” prawo. Prawnicy mają taką specjalną formułkę „działanie w dobrej wierze” albo „dobro wyższe”. Coś wymyślą, żeby uzasadnić takie działania - mówi Jerzy Borowczak, polityk PO, w latach 2011–2015 członek komisji odpowiedzialności konstytucyjnej.
Minęły już trzy lata, odkąd białoruski reżim zamknął za kratami Andrzeja Poczobuta. Dziennikarz i jeden z liderów mniejszości polskiej na Białorusi nie chciał ani prosić Aleksandra Łukaszenki o łaskę, ani odzyskać wolności w zamian za opuszczenie kraju. – Pokazuje, że problem jest szerszy, że w łagrze siedzi nie tylko on, ale cały naród – mówi opozycjonista Paweł Łatuszka.
„Road House” uświadamia, że w kinie niewiele się zmienia.
Izabela Leszczyna: „Ja, jako minister konstytucyjny i też jako osoba z komisji finansów kiedyś i wiceminister finansów chcę najniższych obciążeń, najniższych danin publicznych, ale jednocześnie chcę najwyższej jakości usług publicznych, w tym przede wszystkim ochrony zdrowia”.
Jak w każdym cyklu gospodarczym po okresie rozkwitu i rozrzutności nadchodzi czas cięcia kosztów i pozbywania się nietrafionych części biznesu. Wygląda na to, że ten czas właśnie nadszedł. Niskie koszty pracy przestały być atutem polskiej gospodarki – musimy wymyślić się na nowo.
Zły stan finansów spowodowany brakiem współpracy z władzą centralną to dziś główny problem polskich władz lokalnych.
Maleje popyt na naczepy, a wraz z nim spadają ich ceny na rynku pierwotnym i wtórnym. Producenci i importerzy naczep nastawiają się na trudny rynek.
Sztab Generalny armii Federacji Rosyjskiej zapewnił, że żaden żołnierz z wiosennego poboru nie zostanie skierowany do udziału w „specjalnej operacji wojskowej” ani do jednostek na zaanektowanych terytoriach Ukrainy.
W ostatni weekend marca nastąpi zmiana czasu z zimowego na czas letni. Kiedy powinniśmy przestawić zegarki?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas