Deutsche Post DHL Group postanowił zakończyć produkcję elektrycznego StreetScootera. Okazało się, że wytwarzanie specjalnie przygotowanego na potrzeby niemieckiej poczty e-samochodu dostawczego było nieopłacalne i przynosiło regularne straty.

Deutsche Post DHL Group jest właścicielem firmy StreetScooter od 2014 roku. Niemiecki operator pocztowo-logistyczny nie planuje rozszerzania działalności o produkcję samochodów. Zakup firmy sześć lat temu był spowodowany brakiem wyboru dostawczych pojazdów elektrycznych na rynku – wyjaśnia Deutsche Post. W 2019 roku Deutsche Post DHL Group zakupiło od StreetScooter dziesięciotysięczny egzemplarz elektrycznego dostawczaka. Kilka tysięcy sztuk zostało sprzedanych też innym firmom.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta Polska stawia na elektromobilność. Wybrała elektryczne Nissany e-NV200

Decyzje o zaprzestaniu produkcji nie są bezpodstawne. Z danych Bloomberga wynika, że tylko w 2019 roku, firma przyniosła 100 milionów euro strat. Z tego względu właściciel postanowił, jeszcze w 2020 roku zamknąć linie produkcyjne StreetScootera. Obecnie wykorzystywane samochody będą dalej eksploatowane – podaje Deutsche Post. Jednak operator planuje rozbudowę elektrycznej floty o auta od innych dostawców, których jest coraz więcej na rynkach.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta Polska i Żabka testują jako pierwsi w Europie e-ciężarówkę

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Eksport samochodów z Unii Europejskiej. Na trzecim miejscu kraj z Europy

Pierwsze dwa miejsca eksportu samochodów z Unii zajmują rynki, które na tych pozycjach można ...

Nie żyje Niki Lauda

W wieku 70 lat zmarł trzykrotny mistrz świata Formuły 1 Niki Lauda - poinformowały ...

Dotacje na elektryki bez podatku, ale sporo mniejsze

W środę 20 stycznia Kancelaria Prezydenta RP poinformowała, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ...

Auta Tesli znowu za dopłatą w Niemczech

Klienci kupujący w Niemczech elektryczne samochody Tesli mogą znowu występować o dopłaty od rządu, ...

Elektromobilność: Polska coraz bardziej pod prąd

Brakuje ładowarek, a w sprzedaży aut na prąd wyprzedzają nas Czesi, Węgrzy czy Rumuni. ...

Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland: Wielkie zmiany w motoryzacji

Czy przyszłość jest w samochodach elektrycznych zasilanych wodorem, czy też w czysto elektrycznych? W ...