fot. David Paul Morris/Bloomberg

Niedawna eksplozja akumulatora elektrycznej hulajnogi na warszawskim Gocławiu – a także wcześniejszy podobny incydent w Poznaniu – zwracają uwagę na bezpieczeństwo niezwykle popularnych w tym sezonie pojazdów.

fot. David Paul Morris/Bloomberg

W Polsce i tak jest jeszcze spokojnie. Wystarczy pobieżnie przejrzeć YouTube, by odnaleźć dziesiątki zrejestrowanych przez internautów eksplozji pojazdów – od Chin po USA. Jak dowodzą eksperci zajmujący się tą branżą, przyczyn należy doszukiwać się przede wszystkim w jakości wykonania. Najtańsze skutery czy hulajnogi dostępne na chińskim rynku, są nawet dziesięciokrotnie tańsze od „oryginałów”, co zachęca do ich zakupu wszystkich, dla których cena ma kluczowe znaczenie.

CZYTAJ TAKŻE: Hulajnogi i rowery bez OC. Ale warto o pomyśleć o ubezpieczeniu

Standardowy akumulator takiego pojazdu może składać się z kilkudziesięciu jednostek – osobnych baterii litowo-jonowych. Podczas ładowania jony krążą między elektrodami w płynnym elektrolicie, o bardzo wybuchowej specyfice. W urządzeniach i pojazdach wyższej jakości akumulatory są starannie zabezpieczone – ale w tych, które z definicji mają być tanie, system potrafi zawieść. Wystarczy wówczas nieco większe napięcie lub błąd systemu, który ma wstrzymać ładowanie, gdy bateria jest już naładowana, by doszło do jej przegrzania i wybuchu.

CZYTAJ TAKŻE: Jak ubezpieczyć e-hulajnogi

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mazda CX-3: Pierwsza modernizacja, cena (prawie) bez zmiany

Zaprezentowana w 2015 roku Mazda CX-3 doczekała się swojej pierwszej modernizacji. Japończycy podali ceny ...

Nie będzie elektrycznego Ferrari

Samochody elektryczne mogą udawać sportowe, ale nie staną się nimi jeszcze przez długi czas. ...

Lexus LC 500: Wyrafinowany indywidualista

Jest rzadki, wyszukany i wyjątkowy. Lexus LC to awangarda wśród mocnych coupe. Jedno z ...

Prezesi FCA i GM nie spotkali się. Spór zakończył sędzia

Paul Borman, sędzia federalny z Detroit oddalił pozew General Motors wobec Fiat Chrysler Automobiles. ...

Pojazdy na minuty zaleją polskie miasta

Do 2025 r. liczba współdzielonych skuterów i hulajnóg skoczy o 500 proc. Z kolei ...

Emilio Herrera, prezes Kia Motor Europe: Nie mamy ambicji być marką premium

Wydaje mi się, że samochód nadal jest wyrazem osobowości jego użytkownika, więc z tego ...