Skoda Enyaq zadebiutowała niespełna dwa lata temu. To pierwszy samochód elektryczny czeskiej marki, który spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem. Duże, komfortowe i wygodne auto  rodzinne dysponuje nie tylko olbrzymią mocą płynącą z silników elektrycznych, ale także sporym zasięgiem. W zależności od konfiguracji (pojemności baterii, mocy i liczby silników elektrycznych) Skoda Enyaq iV potrafi przejechać nawet 544 km na jednym ładowaniu.

Teraz gamę Enyaqa uzupełnia nowa i bardzo modna odmiany czyli nadwozie typu coupé. Nisko opadająca linia dachu nadaje niezwykłego charakteru auta. Nie oznacza jednak, że Skoda Enyaq Coupé iV straciła na funkcjonalności.  Udało się tutaj połączyć elegancję, sportowe emocje i atletyczną sylwetkę z bardzo przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem. Do dyspozycji pasażerów jest tu aż 570 litrów przestrzeni bagażowej, a to oznacza, że Skoda Enyaq Coupé to auto nie tylko dla kierowcy, ale także dla całej rodziny, które może pełnić funkcję pierwszego samochodu w rodzinie.

Inżynierowie i styliści zadbali o komfort i wygodę podróżowania nie tylko na przednich fotelach, ale także tylnej kanapie. Łagodnie opadająca ku tyłowi linia przyciemnianego, dostępnego w standardzie, panoramicznego dachu oraz wyrazisty tył, nadają elektrycznemu modelowi dynamicznego charakteru.

Wnętrze jest nowoczesne i komfortowe ze wszystkimi znanymi Skodzie patentami Simply Clever. A napęd? Ten jest wyjątkowy.

Coupé – czyli nienachalna elegancja 

W przypadku dostępnego już od jakiegoś czasu modelu Enyaq iV dostępne są dwie pojemności akumulatorów 68 i 82 kWh, czyli odpowiednio 52 i 77 kWh netto oraz trzy moce silnika od 179, 204 i 265 KM. Dla wersji coupé zarezerwowana jednak wyłącznie największą baterię i wybrane silniki.

Mimo to nowe elektryczne coupé Skody dostępne jest w trzech wariantach. Tylnonapędowa wersja modelu Enyaq Coupé iV 80 ma moc 204 KM a wariant Enyaq Coupé Sportline 80x iV, z napędem na cztery koła, osiąga moc 265 KM. Co ciekawe samochód właśnie w takiej konfiguracji dostępny jest również z napędem na tylną oś.

Bo liczy się zasięg

Wszyscy, którzy w samochodzie elektrycznym cenią sobie największy maksymalny zasięg, powinni jednak zdecydować się na coupé z silnikiem o mocy 204 KM. W takiej odmianie napędowej i z niezwykle aerodynamiczne nadwoziem samochód potrafi przejechać nawet do 552 km  (WLTP) na jednym ładowaniu. I jest to największy zasięg w historii elektrycznych aut Skody.

Skąd taki wynik? W przypadku samochodów elektrycznych współczynnik oporu powietrza jest kluczowy do osiągnięcia dalekich zasięgów. W odmianie coupé wynosi on 0,234, co przekłada się bezpośrednio na dystans, jaki możemy pokonać. Dzięki temu samochód doskonale nadaje się nie tylko do jazdy po mieści, ale także do podróżowania na długich dystansach.

Francja elegancja

Coupé to jednak nie tylko osiągi i zasięg. Skoda Enyaq z nadwoziem o eleganckiej linii ma jeszcze bardziej emocjonujący design. Linie pojazdu są podkreślone przez największy w gamie Skody, przyciemniany, panoramiczny szklany dach, który w odmianie coupé jest standardowym wyposażeniem. Jest cieńszy niż jego tradycyjna wersja, dzięki czemu pasażerowie mają dużo miejsca na głowę. Panoramiczny szklany dach płynnie łączy się z tylną szybą i wpuszcza do wnętrza więcej światła dziennego, nadając samochodowi bardziej przestronny charakter, a jego powłoka pomaga zapewnić przyjemny klimat w kabinie.

Mat. Partnera

Podobnie jak w przypadku modelu Enyaq iV, wersja coupé jest dostępna z opcjonalnym przodem Crystal Face, w którym pionowe żebra efektownego grilla ŠKODY są oświetlone za pomocą 131 diod LED, a poziomy pas świetlny dopełnia imponujący wygląd samochodu.

To nie wersja wyposażenia, to styl życia

Wnętrze także potrafi zaskoczyć. Tradycyjne wersje wyposażenia zamieniono na holistycznie skoordynowane opcje wystroju wnętrza oparte na nowoczesnych przestrzeniach życiowych. Wszystko, by łatwiej dopasować nasz indywidualny styl i charakter wnętrza. Na tym nie koniec, bo do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały przetwarzane w sposób zrównoważony i pochodzących z recyklingu.

Przejrzysta struktura dostępnych opcji, w tym sprytnie zaaranżowanych pakietów tematycznych plus opcje indywidualne, znacznie ułatwia konfigurację samochodu. Standardowe funkcje obejmują 13-calowy centralny ekran infotainment i 5,3-calowy cyfrowy kokpit, który można opcjonalnie uzupełnić wyświetlaczem head-up z rozszerzoną rzeczywistością.

W zależności od wariantu modelu dostępne są również rozszerzone pakiety wyposażenia. Wersja Clever oferuje dodatkowo aktywny tempomat, system Side Assist oraz Kessy Full. W wersji Plus znajdziemy m.in. reflektory Full LED Matrix, a wyposażenie o nazwie Advanced jest wzbogacone m.in. o wyświetlacz Head-up z rozszerzoną rzeczywistością i grill Crystal Face.

Z myślą o planecie

Najbardziej zaawansowanym wariantem w modelu Enyaq Coupé iV jest pakiet Maxx, w którym kierowca może korzystać z systemu Park Assist z funkcją Trained Parking, kamera Area View 360° czy progresywny układ kierowniczy. W przypadku takiej specyfikacji Skody Enyaq Coupé naprawdę niewiele można już domówić z listy opcji.

Skoda Enyaq to jednak nie tylko wyrazisty design, świetne osiągi i komfort oraz funkcjonalność. To także troska o ochronę zasobów naturalnych. W projektowaniu nowego modelu szczególną uwagę skierowano na zrównoważone materiały – w szczególności pochodzące z recyklingu tworzywa sztuczne, metale i szkło. Aż 13,1 kg tworzyw sztucznych użytych do produkcji pojedynczego samochodu pozyskana jest dzięki recyklingowi, podobnie jak 40 proc. stali i 60 proc. aluminium.

Z sportowym zacięciu

A co jeśli w samochodzie obok designu najważniejsze są dla nas osiągi? Dla nich Skoda przygotowała coś specjalnego – można połączyć wszystko w jedno i wybrać Skodę Enyaq Coupé iV w sportowej odmianie RS.

Topowy model wyposażony jest dodatkowo w dyskretny sportowy zderzak przedni i boczne progi w kolorze nadwozia oraz aluminiowe obręcze kół o wymiarach od 19 do 21 cali. Standardowo odmiana RS wyposażona jest także w grill Crystal Face, a do napędu użyto wszystkiego, co jest naj. Największy akumulator trakcyjny o pojemności 77 kWh, najmocniejszy napęd o mocy 299 KM i 460 Nm oraz najbardziej wydajny układ dwóch silników elektrycznych.

Pozwala to rozpędzić Skodę Enyaq Coupé RS iV do setki w 6,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 180 km/h. O 20 km/h więcej niż w jakiejkolwiek innej odmianie nowego coupé.

Materiał Promocyjny