Firma Daimler w ciągu sześciu miesięcy do czerwca sprzedała na całym świecie 1,14 mln pojazdów, o 14 proc. więcej niż w takim samym okresie przed rokiem. Producent mercedesów umiejętnie wykorzystał rosnący popyt na zmodernizowaną wersję sedanów klasy E i coraz bardziej modne sport utility vehicles, czyli SUV-y. Sprzedaż najnowszych sedanów klasy E wzrosła w pierwszym półroczu o 68 proc.

BMW dopiero zaczyna rozwijać ofertę SUV-ów i modernizację sedanów i dlatego globalna sprzedaż tej firmy w minionych sześciu miesiącach wzrosła o 5,2 proc. do 1,04 mln aut.

W o wiele gorszej sytuacji jest Audi – dział luksusowych samochodów Volkswagena. Rozszerzający się skandal z silnikami diesla i spory z dilerami w Chinach, na największym rynku firmy, zwiększyły jej spadki w pierwszym półroczu. Trzeci pod względem wielkości producent luksusowych aut, sprzedał na całym świecie 908 950 pojazdów, o 4,7 proc. mniej niż przed rokiem. Sprzedaż w Chinach spadła aż o 12 proc.