123RF

Urzędy ochrony interesów konsumentów w krajach UE wezwały Volkswagena do naprawienia do końca roku diesli mogących przekraczać dopuszczalne normy emisji spalin – skierowały takie pismo do prezesa zarządu tej grupy.

Volkswagen zobowiązał się do wypłacenia miliardowy dolarów posiadaczom takich pojazdów w Stanach, a dotąd odrzucał żądania, by tak samo potraktował właścicieli 8,5 mln pojazdów w Europie, gdzie inne przepisy zmniejszają ryzyko obowiązku takiej zapłaty.

W piśmie podpisanym również przez Komisję Europejską i holenderski urząd, który prowadzi te sprawę  urzędy domagają się od VW potwierdzenia, że jest w stanie dotrzymać harmonogramu, który sam ustalił i wymienić wadliwe programy zakłamujące realną emisje spalin.

„Działając wyłącznie wraz z władzami ochrony konsumentów można zagwarantować przestrzeganie europejskiego prawa – oświadczyła w komunikacie komisarz sprawiedliwości i ochrony konsumentów, Vera Jourova. – Dzięki temu wspólnemu stanowisku europejscy konsumenci mogą być pewni, że władze odpowiedzialne za spożycie w krajach członkowskich i Komisja Europejska są po ich stronie i że półśrodki nie biedą akceptowane”.

Pismo świadczy o jedności 28 krajów Unii, ale do każdego z nich będzie należeć indywidualna obrona swych konsumentów. Sygnatariusze pisma do prezesa zarządu VW domagają się poinformowania właścicieli tych pojazdów możliwie jak najszybciej, dania prawnie wiążących gwarancji, że zmiany techniczne nie zmniejsza wartości ich pojazdów, nie skomplikują pracy w stacjach serwisowych, a producent tych pojazdów jest gotów przedłużyć okres bezpłatnych napraw.

Angela Merkel domaga się naprawienia błędów

Kanclerz Angela Merkel powiedziała na spotkaniu z  przedstawicielami załóg niemieckich firm samochodowych, że szefowie muszą naprawić błędy poczynione przez branżę dla odzyskania zaufania konsumentów.

„Pani kanclerz dała jasno do zrozumienia, ze kierownictwa firm musza wyraźnie ustalić i usunąć błędy dla odzyskana zaufania konsumentów” –  oświadczył jej rzecznik Steffen Seibert po jej spotkaniu z szefami rad pracowniczych

Problemy sektora motoryzacji stały się jednym z tematów kampanii wyborczej, a wielu zatrudnionych z 800 tys. w nim  niepokoi się o własną przyszłość.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe oznaczenia paliw. Koniec z Pb i On

Unijna dyrektywa wymusiła nowe oznaczenia na dystrybutorach na stacjach paliw. Dzięki temu ma być ...

Będzie więcej diesli na rynku używanych aut

Zakazy wjazdu do niemieckich miast dla starszych aut z silnikiem wysokoprężnym zwiększą ich napływ do ...

Tesla 3

Tesla 3 wchodzi do produkcji. Będzie hitem sprzedażowym?

W tym tygodniu z taśm montażowych zjedzie długo oczekiwana Tesla 3. W przyszłym roku ...

World Car of the Year 2019: Jaguar I-Pace zgarnia pulę

Trzy tytuły, w tym ten najbardziej prestiżowy, czyli World Car of the Year, powędrowały ...

Koniec manipulacji z pomiarem zużycia paliwa

Kupujący auta czują się oszukiwani. Różnice między danymi producentów a rzeczywistym spalaniem na drodze ...

Nowy silnik Skyactiv-X zadebiutuje pod maską nowej Mazdy 3

Mazda Skyactiv-X: Czekając na rewolucję

Wreszcie wiadomo, jakie będą ostateczne parametry innowacyjnej jednostki Skyactiv-X. Technologia łącząca zalety diesla i ...