Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Ursus, polski producent ciągników, pozyskał partnera w Iranie. To spółka Motorsanan od Iran Tractor z siedzibą w Tabrizie, która będzie dostarczać elementy do montażu traktorów.

Łączna wartość kontraktu przekracza 5 milionów dolarów – poinformowała spółka we wtorek wieczorem.

Dostawy części zaczną się w marcu. Realizacja kontraktu przewidziana jest na pół roku. Płatność za kupowane podzespoły i części zamienne do ciągników będzie odbywała się poprzez akredytywy, otwierane przez Ursusa na rzecz sprzedawcy. Wartość umowy z irańską firmą przekracza 10 proc. kapitałów własnych polskiego producenta.

Irański kontrahent Ursusa wchodzi w skład grupy kapitałowej Iran Tractor Manufacturing Company ITMCO. Dostarczane podzespoły będą montowane w ciągnikach przeznaczonych na rynki eksportowe. – Podpisana dziś umowa na zakup irańskich części to punkt wyjścia do szukania nowych perspektyw na Bliskim Wschodzie – powiedział Karol Zarajczyk, prezes Ursusa. Spółka oferuje obecnie małe i duże ciągniki oraz pełną gamę sprzętu do nich. Poza ciągnikami Ursus produkuje także ok. 80 modeli maszyn rolniczych, takich jak przyczepy, ładowacze czołowe, prasy i owijarki. – Jesteśmy gotowi na budowanie partnerstwa w różnych wariantach biznesowych – zadeklarował Zarajczyk, który bierze udział w trwającej do 9 marca rządowej misji do Iranu.

Ursus to największy polski producent ciągników i maszyn rolniczych z marką o ponad 120-letniej tradycji. Spółka posiada trzy zakłady produkcyjne: w Dobrym Mieście, w Opalenicy i największy w Lublinie, gdzie zatrudnia łącznie ponad 960 osób. Ursus produkuje rocznie ok. 1,2 tysiąca ciągników i kilka tysięcy maszyn rolniczych sprzedawanych w Polsce i na świecie.

Grupa należy do kluczowych inwestorów regionu lubelskiego, gdzie rozwija swoje zaplecze produkcyjne i laboratorium badawczo-rozwojowe. Razem z Politechniką Lubelską opracowała m.in. autobus elektryczny o nazwie Ursus Ekovolt.

Mogą Ci się również spodobać

Sergio Marchionne już nie jest szefem Fiata.

Fiat bez człowieka-legendy

Legenda motoryzacyjnego biznesu odchodzi – Fiat Chrysler niespodziewanie ogłosił w sobotę, że Sergio Marchionne ...

Porsche 935: Niespodziewana premiera w idealnym czasie i miejscu

Niespodzianki w świecie motoryzacji zdarzają się coraz rzadziej. Porsche się to udało. Podczas szóstej ...

Hybrydy: świetnie w mieście, gorzej na trasie

Europejski rynek hybryd powoli rośnie. Największą popularnością cieszą się auta podładowywane z gniazdka i ...

Porsche Cayenne E-Hybrid: koniec z dieslem

Porsche skończyło swoją przygodę z silnikami diesla. Zamiast nich firma z Zuffenhausen oferuje modele ...

Staną fabryki samochodów

Część koncernów samochodowych późnym latem wstrzyma produkcję niektórych modeli. Nie zdążą z odnowieniem homologacji, ...

Panasonic i Trend Micro będą bronić samochodów przed hakerami

Japońskie firmy specjalizujące się w tworzeniu nowoczesnych technologii oraz zabezpieczeń cybernetycznych wspólnie chcą tworzyć ...