Taxi w Warszawie z elektryczną flotą

Nowy przewoźnik, Electric Taxi, odebrał 20 Nissanów LEAF. Już w marcu elektryczne samochody wyjadą na ulicę Warszawy. Przekazanie pojazdów odbyło się równolegle z podpisaniem Polskiego Programu Elektryfikacji Motoryzacji.

Publikacja: 02.03.2017 19:41

Taxi w Warszawie z elektryczną flotą

Foto: materiały prasowe

Electric Taxi do swojej floty wybrał Nissana LEAF. Samochód z akumulatorem o pojemności 30 kWh, który zapewnia zasięg do 250 km na jednym ładowaniu. Pierwsze 20 samochodów zostało przekazane 1 marca w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie.

– Jesteśmy dumni, że Electric Taxi wybrało Nissana, który jest pionierem i liderem globalnego rynku samochodów elektrycznych i będąc obecny na tym rynku od 6 lat ma największą wiedzę na temat zarówno produkcji aut elektrycznych, jak i potrzeb klientów. Wierzymy, że warszawiacy szybko przekonają się, że elektryczne Nissany LEAF stanowią realną alternatywę dla aut spalinowych, a do tego są ciche, komfortowe i przyjazne środowisku, a wszystkim nam zależy, by oddychać czystym powietrzem – mówił podczas przekazania kluczyków do floty Robert Prusiński, Dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE.

Jednym z ważniejszych argumentów, który przekonał Electric Taxi do wyboru tego modelu jest jego ekonomiczność. Przejechanie 100 km kosztuje około 9 zł.
– Nasza flota to tylko wyłącznie elektryczne, nowoczesne i nowe samochody, dziś odbieraliśmy pierwszą partię Nissanów LEAF, które już w marcu rozpoczynają pracę na ulicach Warszawy – mówił Zbigniew Kołodziejczyk , prezes Electric Taxi.

LEAF w 2011 r. zdobyła nagrodę Car of The Year. Jest on najczęściej kupowanym modelem elektrycznym na świecie. Do tej pory sprzedano ponad 250 tys. egzemplarzy. Wyliczono, że przejechały one łącznie 3 mld km, co przekłada się na dwukrotną odległość od Ziemi do Saturna. Dzięki LEAFom atmosfera nie musiała przyjąć 500 tys. ton dwutlenku węgla.

1 marca 2017 roku w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie podpisano także Program Elektryfikacji Motoryzacji, który ma na celu popularyzowanie pojazdów elektrycznych. Dzięki programowi powstanie m.in. gęstsza siatka punktów do ładowania akumulatorów, które mają pojawiać się nie tylko przy domach wielorodzinnych, lecz również na parkingach i przy budynkach użyteczności publicznej.

Według resortu energii, obecnie w Polsce działa 305 stacji ładujących. W 2020 r. ma być już ponad 6,5 tys. zwykłych stacji ładowania oraz ponad 300 stacji szybkiego ładowania. Wymaga to inwestycji o wartości nawet do 500 mln zł.

Electric Taxi do swojej floty wybrał Nissana LEAF. Samochód z akumulatorem o pojemności 30 kWh, który zapewnia zasięg do 250 km na jednym ładowaniu. Pierwsze 20 samochodów zostało przekazane 1 marca w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie.

– Jesteśmy dumni, że Electric Taxi wybrało Nissana, który jest pionierem i liderem globalnego rynku samochodów elektrycznych i będąc obecny na tym rynku od 6 lat ma największą wiedzę na temat zarówno produkcji aut elektrycznych, jak i potrzeb klientów. Wierzymy, że warszawiacy szybko przekonają się, że elektryczne Nissany LEAF stanowią realną alternatywę dla aut spalinowych, a do tego są ciche, komfortowe i przyjazne środowisku, a wszystkim nam zależy, by oddychać czystym powietrzem – mówił podczas przekazania kluczyków do floty Robert Prusiński, Dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana