AFP

Grupa Volkswagena zmniejszy nakłady na fabryki, wyposażenie i technologie w najbliższych 4 latach — ogłosiła, bo musi sfinansować strategiczne przestawienie się na na auta elektryczne i liczyć się z kosztami Dieselgate.

Grupa ogłosiła w piątek oczekiwany od dawna plan naprawy głównej marki, który zakłada zmniejszenie zatrudnienia o 30 tys. ludzi i oszczędności 3,7 mld euro rocznie od 2020 r.

Po posiedzeniu rady nadzorczej poinformowano, że VW zmniejszy w najbliższych latach nakłady kapitałowe do 6 proc. wartości sprzedaży samochodów do 2020 r. z 6,9 proc. w 2015 t.; do takiego samego poziomu zmniejszy finansowanie prac rozwojowych. „Grupa musi doprecyzować swój główny cel. Inwestujemy bardziej wybiórczo i ustalamy wyraźne priorytety” — stwierdził w oświadczeniu prezes Matthias Müller.

Zabrakło w nim szczegółów w porównaniu do korekt rocznego budżetu przed skandalu z emisjami, w którym uwzględniano łączne planowane wydatki na produkty, moce produkcyjne i nawet na spółki j. v. w Chinach. W uaktualnionej w listopadzie 2014 r. wersji budżetu ogłoszonej przed ujawnieniem skandalu Volkswagen ogłosił wydanie w ciągu 5 lat 85,6 mld euro na działalność działu samochodowego, a wraz z chińskimi spółkami dodatkowe 22 mld.

Rzecznik grupy z Wolfsburga stwierdził, że nie będzie teraz obstawać przy ogłaszaniu wielkich liczb, natomiast uznała za priorytet jakość nad ilością.

– Przejrzystość maleje w czasach niepewności i problemów. To wyraźna oznaka, że sprawy nie mają się dobrze w tej firmie — stwierdził analityk z NordLB, Frank Schwope i zalecił trzymanie akcji VW.

Mogą Ci się również spodobać

Skoda Superb: Przestrzeń, wygoda, bezpieczeństwo

Samochody z segmentu D oferują rozwiązania, które jeszcze kilka lat temu były dostępne jedynie ...

Abecadło Poznań Motor Show

Poznań Motor Show rozwija się, trochę w sposób niekontrolowany, co powinno dać do myślenia ...

Niemcy: Romans z dieslem trwa w najlepsze

W ojczyźnie diesla samochody z silnikiem wysokoprężnym zdaja się wracać do łask. Jak podał ...

Rozgrzebany fragment autostrady A1 pod Częstochową

GDDKiA: Jeszcze w tym roku ominiemy Częstochowę autostradą A1

Jeszcze przed końcem grudnia mają być gotowe obie jezdnie 21-kilometrowego odcinka autostrady A1 pomiędzy ...

Za mało energii w rządowym programie wspierania elektromobilności

Polski rynek samochodów na prąd, pomimo ambitnych planów rządu, wciąż pozostaje bardzo słaby. Co ...

Przedsiębiorcy wciąż lubią diesle

Firmy stanowią siłę napędową polskiego rynku nowych samochodów osobowych już od dłuższego czasu. Szala ...