Cadillac urzeka młodych Chińczyków

Cadillac będący ulubioną marką amerykańskich seniorów zwiększa sprzedaż w Chinach młodszym amatorom luksusu dzięki łagodniejszej stylistyce i produkcji na miejscu, co obniżyło ceny

Publikacja: 29.03.2016 11:56

Cadillac urzeka młodych Chińczyków

Foto: 123rf.com

Marka należąca do General Motors złagodziła ostre kontury swych samochodów, aby zyskać w oczach Chińczyków przywykłych do opływowych kształtów aut BMW, Audi i Mercedesa dominujących w tym segmencie w tym kraju.

Po wolnym starcie w Chinach Cadillac prześcignie Lexusa w gronie marek luksusowych drugiego rzutu — uważa firma doradcza LMC Automotive. Uruchomienie w styczniu w Chinach pierwszej fabryki pozwoliło Amerykanom oferować auta bardziej dostępne cenowo młodszym klientom, bo producent nie będzie płacić 25 proc. podatku importowego. Średnia wieku ich klientów w Chinach wynosi 34 lata, nieco ponad połowę średniego wieku w Stanach.

— W Chinach młodzi klienci już dominują na rynku luksusu. Cadillac jest nową marką, było mu więc łatwiej wyrobić sobie pożądaną pozycję od samego początku — stwierdził szef Cadillaca Johan de Nysschen. W 2015 r. sprzedaż wzrosła o 17 proc. do prawie 80 tys. aut dzięki kompaktowej limuzynie ATS-L i dużej XTS, dając 4,1 proc. udziału w tym segmencie rynku. W bieżącym roku de Nysschen założył wzrost o 25 proc. do ponad 100 tys. sztuk.

Ten dawny członek kierownictw BMW i Infiniti przewiduje, że Chiny mogą w ciągu 5-10 lat prześcignąć Stany jako największy rynek Cadillaca. W 2015 r. jego firma sprzedała w USA ok. 175 tys. aut. 26-letni przedsiębiorca Ge Di przyjechał do Pekinu, aby kupić samochód; wybrał Cadillaca od niemieckich marek. — Mercedes, BMW, także Audi podobają się bardziej biznesmenom. Komfort w nich jest nieco większy, ale mnie jako młodej osobie zależy bardziej na osiągach i stylistyce — wyjaśnił.

Druga szansa

Segment luksusu w Chinach ma wzrosnąć w tym roku o 15 proc. mimo spowolnienia gospodarki i ogólnie mniejszego popytu, dając nowe życie markom uważanym w Stanach za starzejące się albo niemodne. Np. Ford rozważał likwidację marki Lincoln, która wraz z Cadillakiem dominowała na rynku luksusu w Stanach do lat 90., a Chiny odmieniły jej los. GM chciał zaprzestać produkcji Buicka, tymczasem w lutym ta marka miała rekordową sprzedaż. Cadillac jako nowy gracz na chińskim rynku stara się wraz z Lincolnem, Jaguarem Land Roverem, Infiniti i Acurą zmniejszyć dominację niemieckich marek.

De Nysschen przeniósł centralę Cadillaca z Detroit do nowego Jorku w ramach pobudzania tej marki do życia, zapowiedział produkowanie dla chińskiego i amerykańskiego rynku jednego modelu o tej samej stylistyce zamiast różnych. Chiny będą odgrywać większą rolę w tworzeniu wizerunku tej marki na świecie. Np. Cadillac nie będzie projektować dla Chin odrębnych wersji o większym rozstawie osi, co robią niemieckie marki, aby zadowalać chińskich biznesmenów korzystających z kierowców. – Będzie to jeden projekt stylistyczny właściwego rozmiaru na cały świat, coś pośredniego między wydłużoną chińską wersją i krótszą amerykańską — wyjaśnił de Nysschen. Ta zmiana wynika z tego, że młodzi Chińczycy chcą sami prowadzić auta — dodał. — Złagodzimy też niektóre ostre kontury, wprowadzimy po bokach więcej trójwymiarowych stylizacji, ale auta te będzie można natychmiast rozpoznać jako cadillaki — powiedział.

— Następny model produkowany w Chinach, krzyżówka SUV XT5 będzie przeznaczona dla tego segmentu rynku, któremu nie zaszkodziło spowolnienie, bo sprzedaż wzrosła o 50 proc. w ubiegłym roku. Widzimy, że Cadillac rośnie zdecydowanie szybciej od całego rynku luksusu, duże możliwości dostrzegamy w segmencie pojazdów sportowo-użytkowych — — stwierdził w Pekinie szef rady dyrektorów GM, Dan Ammann.

Marka należąca do General Motors złagodziła ostre kontury swych samochodów, aby zyskać w oczach Chińczyków przywykłych do opływowych kształtów aut BMW, Audi i Mercedesa dominujących w tym segmencie w tym kraju.

Po wolnym starcie w Chinach Cadillac prześcignie Lexusa w gronie marek luksusowych drugiego rzutu — uważa firma doradcza LMC Automotive. Uruchomienie w styczniu w Chinach pierwszej fabryki pozwoliło Amerykanom oferować auta bardziej dostępne cenowo młodszym klientom, bo producent nie będzie płacić 25 proc. podatku importowego. Średnia wieku ich klientów w Chinach wynosi 34 lata, nieco ponad połowę średniego wieku w Stanach.

Pozostało 82% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana