Porsche Panamera Sport Turismo – luksusowe kombi

Niemiecki producent po raz kolejny wchodzi na zupełnie nową ścieżkę. Podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie zadebiutuje Porsche Panamera Sport Turismo, czyli luksusowe kombi. Czy powtórzy sukces poprzednich modeli?

Publikacja: 07.03.2017 02:36

Porsche Panamera Sport Turismo – luksusowe kombi

Foto: moto.rp.pl

Porsche już kilka razy w historii zaskoczyło swoich najbardziej zagorzałych fanów. Najpierw prezentując Cayenne, a później model Panamera. Oba z zupełnie nowych segmentów, oba osiągnęły wielki sukces. Teraz przyszedł czas na kolejny eksperyment. Jest nim luksusowe kombi o nazwie Panamera Sport Turismo.

O tym modelu było głośno już od kilku miesięcy. Do sieci dostawały się kolejne przecieki, producent podgrzewał atmosferę przed premierą w Genewie, ale teraz wiemy już wszystko. Wersja Sport Turismo ma nieco inną bryłę niż standardowa wersja, ale praktycznie nie różni się pod względem gabarytów – jest wyższe o kilka milimetrów. Auto mierzy 5049 mm długości, 1428 mm wysokości i 1937 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi 2950 mm.

Wysoka linia tylnej części nadwozia sprawia, że po raz pierwszy w Porsche Panamera zmieści się pięciu pasażerów. Tylna kanapa ma układ 2+1, ale na specjalne zamówienie mogą tam być dwa indywidualne i sterowane elektrycznie fotele. Wnętrze nowej wersji jest identyczne jak w modelu z normalnym bagażnikiem. Znajdziemy duże ekrany wraz z dotykowymi panelami sterującymi. Na pokładzie pojawią się też wszystkie systemy bezpieczeństwa oraz rozwiązania asystujące kierowcy.

Zwykle w przypadku Porsche nie interesuje nas pojemność bagażnika, ale Panamera Sport Turismo może się pochwalić praktycznością. Przestrzeń bagażowa pomieści standardowo 520 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta do 1390 litrów. W wersji hybrydowej parametry są nieco gorsze – 425 i 1295 l. Producent zaoferował w wyposażeniu opcjonalnym system zarządzania przestrzenią bagażową składający się ze specjalnych szyn oraz uchwytów mocujących na siatki. Bardziej wymagający mogą zamówić dodatkowe gniazdko 230 V.

W modelu Panamera Sport Turismo po raz pierwszy pojawił się adaptacyjny tylny spojler. W zależności od trybu jazdy i prędkości może być nachylony pod trzema różnymi katami. Rozwiązanie generuje nawet do 50 kg dodatkowego docisku na tylną oś.

Pierwsze kombi od Porsche będzie dostępne w pięciu wersjach różniących się silnikami. Podstawowa wersja Panamera 4 Sport Turismo ma pod maską 330 KM i kosztuje w Niemczech ok. 450 tys. zł. Wersja hybrydowa (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo) oferuje 462 KM i kosztuje za zachodnią granicą prawie 560 tys. zł. Wersja z silnikiem wysokoprężnym (Panamera 4S Diesel Sport Turismo) dysponuje mocą 422 KM i kosztuje prawie 580 tys. zł. Topowy model Panamera Turbo Sport Turismo ma pod maską 550 KM, a jego cena to prawie 775 tys. zł. Polski cennik nie jest jeszcze znany, ale klienci mogą już składać zamówienia u dealerów nad Wisłą. Auta pojawią się w salonach dopiero jesienią tego roku.

Porsche już kilka razy w historii zaskoczyło swoich najbardziej zagorzałych fanów. Najpierw prezentując Cayenne, a później model Panamera. Oba z zupełnie nowych segmentów, oba osiągnęły wielki sukces. Teraz przyszedł czas na kolejny eksperyment. Jest nim luksusowe kombi o nazwie Panamera Sport Turismo.

O tym modelu było głośno już od kilku miesięcy. Do sieci dostawały się kolejne przecieki, producent podgrzewał atmosferę przed premierą w Genewie, ale teraz wiemy już wszystko. Wersja Sport Turismo ma nieco inną bryłę niż standardowa wersja, ale praktycznie nie różni się pod względem gabarytów – jest wyższe o kilka milimetrów. Auto mierzy 5049 mm długości, 1428 mm wysokości i 1937 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi 2950 mm.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana