Bloomberg

Volkswagen wraca na europejski rynek obligacji emisja swych papierów, co będzie pierwszym prawdziwym sprawdzianem apetytów inwestorów na jego obligacje od czasu skandalu z emisjami spalin

Filia grupy VW Int’l Finance zorganizowała w środę telekonferencję dla inwestujących w obligacje w związku z ich emisją w 4 etapach we czwartek 23 marca. Koordynatorami operacji są Barclays, BNP Paribas, Citigroup, Mizuho Securities, Societe Generale i UniCredt

Niemiecka grupa należała do najbardziej regularnych emitentów papierów dłużnych do czasu ujawnienia skandalu 18 miesięcy temu, skandal spowodował spadek cen jej akcji i wzrost rentowności jej obligacji.

Specjaliści oceniają, że Niemcy mogą pozyskać do 10 mld euro, ale główny bank przewodzący ich grupie wymienił sumę 4-5 mld i podkreślił, że ta firma nie ma żądnych problemów z płynnością. W 2015 r. jej zasoby netto gotówki wynosiły 24,5 mld euro, w 2016 r – 27,2 mld.

– Teraz chcą skorzystać z rynku papierów wartościowych zabezpieczonych aktywami i krótkoterminowych papierów dłużnych, użyli więc innych dźwigni niż wcześniej. Są więc raczej w komfortowej sytuacji. Chcą wrócić do interesów zgodnie z formułą „business as usual” – wyjaśnił bankier zajmujący się tą operacją.

Dyrektor finansowy VW, Frank Witter dał do zrozumienia tydzień temu, że grupa przygotowuje powrót na rynek obligacji tłumacząc, że nie zamierza przedłużać korzystania z kosztownego kredytu pomostowego 20 mld euro, który musi spłacić w czerwcu.

Volkswagen może zatem skorzystać z wyraźnie korzystniejszych w ostatnich miesiącach warunków finansowania wraz z przedłużeniem przez EBC w ramach polityki ilościowego luzowania QE skupu obligacji przedsiębiorstw.

Podczas gdy różnice rentowności (spready) uprzywilejowanych papierów dłużnych tej grupy doszły do 220 punktów bazowych po wybuchu Dieselgate, linia kredytowa 750 mln euro do spłaty w sierpniu 2020 wykazywała rentowność większą o tylko 37 punktów bazowych od krzywej transakcji swapowych w porównaniu do 259 punktów sprzed 18 miesięcy.

Mogą Ci się również spodobać

Najmniej i najbardziej awaryjne samochody używane. Nowy raport

Niemieckie Towarzystwo Nadzoru Technicznego GTÜ opublikowało raport najmniej i najbardziej usterkowych aut. GTÜ to ...

Skoda wprowadzi na rynek 10 elektrycznych modeli. Oto wizja jednego z nich

Podczas salonu samochodowego w Genewie (5-17 marca), Skoda zaprezentuje elektryczny samochód koncepcyjny o nazwie ...

Tesla Semi Truck: Rewolucja w transporcie

Na początku 2018 roku Tesla pokazała produkcyjną wersję ciężarówki Truck Semi. Elektryczna ciężarówka może ...

BMW 440i cabrio: Mały mruczek

Są takie samochody, które trzeba powstrzymywać, bo bez tego łamały by większość ograniczeń, zwłaszcza ...

Suzuki GSX-S 125: Miejski śmigacz z żyłką sportowca

Zaledwie 133 kg wagi, spalanie na poziomie 2 l/100 km, prędkość maksymalna 135 km/h, ...

Inwestorzy zrzucili się na polski mikrosamochód Triggo

Polski startup Triggo testuje już prototypy miejskiego mikrosamochodu elektrycznego. Chce rozpocząć jego produkcję na ...