Bloomberg

Sprzedaż nowych samochodów w Niemczech wzrośnie w 2017 r. do rekordowego poziomu dzięki silnej gospodarce i zachętom do kupowania czystych diesli, ale zmaleje w 2018 r. — przewiduje organizacja producentów VDA

Rejestracja nowych pojazdów w kraju Volkswagena, Daimlera i BMW może zwiększyć się o co najmniej 3 proc. do 3,4-3,5 mln sztuk, zbliżając się do absolutnego rekordu 3,8 mln w 2009 r. osiągniętego wówczas dzięki programowi dopłat za złomowanie starych pojazdów, by powstrzymać spadek sprzedaży.

Długotrwały wzrost gospodarczy, wysoki poziom zatrudnienia, solidne płace i niskie stopy procentowe pozwolą rynkowi samochodowemu zanotować czwarty kolejny znaczny wzrost rocznej sprzedaży — stwierdził na konferencji prasowej prezes VDA, Matthias Wissmann. — Poziom 3,4 — 3,5 mln pojazdów jest historycznie wysoki. Poza rokiem z programem dopłat za złomowanie sądzę, że będzie to kolejny rok tak dużego popytu — dodał.

Jednakże przy zakładanym spadku popularności diesli w łącznej liczbie rejestracji, wynikającym z publicznej dyskusji o możliwości zakazu wjazdu do miast w ramach walki ze skażeniem, sprzedaż w 2018 r. może zmaleć o 2 proc. do poniżej 3,4 mln sztuk — stwierdził Wissmann. — Debata o zakazie wjazdu diesli do miast jest jedynym czynnikiem wzbudzającym pewną wstrzemięźliwość klientów — uważa. Przewiduje, że udział rynkowy diesli w Niemczech zmaleje w 2017 r. do poniżej 40 proc. z ok. 45-46 proc. w ubiegłym roku.

VDA zakłada natomiast stabilizację produkcji pojazdów w Niemczech w 2018 r. na poziomie 5,6 mln sztuk Zagranicą produkcja niemieckich firm powinna wzrosnąć o 3 proc. do 11,1 mln w reakcji na rosnący popyt w Chinach, Brazylii i w Rosji.

Mogą Ci się również spodobać

Ford Focus, jeden z liderów wynajmu długoterminowego

Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy

Aż o 15,5 proc. wzrósł w ciągu roku udział wynajmu długoterminowego w rynku sprzedaży ...

Nowy Ford Focus: I zostały nas tylko trzy…

Największy w segmencie pakiet asystentów kierowcy, opcjonalne adaptacyjne zawieszenie, tylko dwa rodzaje nadwozia, choć ...

Sergio Marchionne: Wielki Dottore, który nigdy nie założył garnituru

Spełnił wszystkie obietnice, poza jedną: że założy garnitur i krawat wtedy, kiedy Fiat znowu ...

Skoda zbuduje tanie auto

Nowy szef, nowe porządki. Herbert Diess szef grupy Volkswagena zapowiedział nowy podział struktury marek ...

Siedziba Opla w Russelsheim

Opel walczy, Vauxhall się układa

Związkowcy w Oplu zablokowali plan dobrowolnych odejść. Nieco inaczej ma się sprawa w Wielkiej ...

Abarth

Abarth, Alfa Romeo i Jeep wjeżdżają do salonów Grupy PGD

Jeden z największych dealerów samochodowych w Polsce, Grupa PGD, zwiększa ofertę marek sprzedawanych w ...