Mitsubishi bije rekord sprzedaży auta z wtyczką

Japoński producent samochodów, firma Mitsubishi, bije europejski rekord sprzedaży samochodów hybrydowych ładowanych z gniazdka, czyli typu plug-in.

Publikacja: 24.06.2015 20:14

Mitsubishi bije rekord sprzedaży auta z wtyczką

Foto: materiały prasowe

Model Mitsubishi Outlander PHEV w mniej niż dwa lata od rynkowego debiutu znalazł już w 34 krajach Europy 40 tys. nabywców. W rezultacie Outlander PHEV znalazł się na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych samochodów hybrydowych plug-in na starym kontynencie.

Na polskim rynku sprzedaż samochodów hybrydowych typu plug-in dopiero raczkuje. Dopiero obecny rok będzie pierwszym pełnym rokiem sprzedaży takich samochodów. Mimo to już w ubiegłym roku spółka MMC Car Poland, importer marki Mitsubishi, sprzedała 31 sztuk modelu Outlander PHEV.

Ten pierwszy na rynku hybrydowy SUV ze stałym, elektrycznym napędem na cztery koła i generatorem prądu zdobył w ubiegłym roku przeszło połowę kupujących wszystkie odmiany Outlandera. W Wielkiej Brytanii, a także w Holandii i krajach skandynawskich, Outlander PHEV stał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym. Obecnie rynkiem numerem jeden dla tego samochodu jest Holandia, gdzie sprzedano do tej pory ponad 17,7 tys. sztuk.

Popularność Outlandera z wtyczką to efekt jego dalekiego zasięgu i funkcjonalności auta z napędem tradycyjnym połączonej z niskim zużyciem paliwa. Do tego możliwości ładowania akumulatora na wiele sposobów: w czasie jazdy przy pomocy generatora prądu, podczas hamowania oraz ze zwykłego gniazdka elektrycznego i z terminala szybkiego ładowania.

System plug-in przyjmuje się także w markach premium. BMW sprzedaje od połowy ubiegłego roku sportowy model i8, rozpędzający się do setki w 4,4 sekundy. W tym roku do sprzedaży wejdzie kolejna hybryda plug-in, model X5. Jednym z pierwszych takich samochodów obecnych na polskim rynku był Opel Ampera. Jego bliźniaczy model Chevrolet Volt zawojował Stany Zjednoczone. Hybrydę z wtyczką ma także Mercedes – to luksusowa limuzyna S 500 plug-in Hybrid. Wkrótce ma do niego dołączyć kolejny model, mniejszy C 350e. Z kolei Volvo od ubiegłego roku oferuje hybrydowy napęd plug-in w modelu V60.

Według firmy doradczej Frost & Sullivan, będzie rósł popyt na pojazdy o dalekim zasięgu, którymi klienci mogą podróżować dalej niż zwykłym pojazdem elektrycznym. Z analiz wynika, że w roku 2014 sprzedano prawie 304,7 tys. aut elektrycznych, a ich sprzedaż w roku 2015 osiągnie poziom 466,4 tys. sztuk. Do końca obecnego roku Ameryka Północna pozostanie liderem, z udziałem w rynku wynoszącym 36 procent. Na kolejnych miejscach będą: Europa (27 procent udziału w rynku) oraz Chiny (24 procent).

Z drugiej strony, choć rynek pojazdów elektrycznych rośnie we wszystkich regionach, to ogólne wyniki sprzedaży nie spełniają oczekiwań producentów samochodów. Producenci pojazdów w Europie oraz Ameryce Północnej nie zdołali osiągnąć zakładanego poziomu sprzedaży, główne z powodu niechęci użytkowników do wprowadzania nowych technologii, długiego czasu ładowania pojazdów oraz niewiedzy o zaletach tego typu pojazdów – zaznacza Frost & Sullivan.

Model Mitsubishi Outlander PHEV w mniej niż dwa lata od rynkowego debiutu znalazł już w 34 krajach Europy 40 tys. nabywców. W rezultacie Outlander PHEV znalazł się na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych samochodów hybrydowych plug-in na starym kontynencie.

Na polskim rynku sprzedaż samochodów hybrydowych typu plug-in dopiero raczkuje. Dopiero obecny rok będzie pierwszym pełnym rokiem sprzedaży takich samochodów. Mimo to już w ubiegłym roku spółka MMC Car Poland, importer marki Mitsubishi, sprzedała 31 sztuk modelu Outlander PHEV.

Pozostało 82% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana